Klachtenregeling

KANTOORKLACHTENREGELING FACTUM ADVOCATEN

Artikel 1       Begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:

    • klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
    • klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
    • klachtenfunctionaris: mr. J.H. Hommel.

Artikel 2       Toepassingsbereik

  1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Factum Advocaten (‘het kantoor’) en de cliënt.
  2. De aan het kantoor verbonden advocaten dragen zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.

Artikel 3       Interne klachtprocedure

  1. Klager wordt in de gelegenheid gesteld een toelichting te geven op de klacht en getracht zal worden om in goed overleg tot een oplossing te komen waarin zowel de klager als het kantoor zich kunnen vinden.
  2. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht en houdt een klachtdossier bij.
  3. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
  4. De klachtenfunctionaris stelt de klager schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.

Artikel 4       Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

  1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
  2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.